UN AMOUR DE JEUNESSE, pel·lícula en VOS DIJOUS 11 d’octubre a les 20h i a les 22h30

Un amour de jeunesse de Mia Hansen-Løve                    

 

Dijous 11 d’octubre a les 20.00h i a les 22h30 AL CINEMA IMPERIAL (plaça Imperial, 4) – entrada lliure per els socis del CINECLUB i els Amics de l’ALLIANCE FRANÇAISE

 

Fitxa

Lola Créton                                             Camille

Sebastian Urzendowsky                     Sullivan

Magne-Hàvard Brerkke                     Lorenz

Valérie Bonneton                                mare de Camille

Serge Renko                                          pare de Camille

Direcció i guió                                               Mia Hansen-Løve

Producció                                                                       Philippe Martin

David Thion

Fotografia                              Stéphane Fontaine

Muntatge                               Marion Monnier

Duració                                  110 min

Sinopsi: Primavera de 1999. Camille, de quinze anys i Sullivan, de dinou, viuen un amor apassionat, però ell marxarà cap a Amèrica del Sud, tot deixant Camille dolguda i desesperada. Anys més tard es retrobaran, quan les seves vides han pres altres camins.

Critica : Un amour de jeunesse és una pel·lícula maca, però no una col·lecció de postals. Una pel·lícula càlida, però no apegalosa. Tendra i suau, però ni ensucrada ni carrinclona. Toca la matèria més delicada, el primer amor, sense forçar la màquina melodramàtica. Mia Hansen-Løve afirma haver-se inspirat en les seves pròpies experiències amoroses per a aquest film, el seu tercer llargmetratge.

Amb prudència, evita mostrar la fiblada d’amor: el film arrenca amb la protagonista, de quinze anys, i el seu xicot ja enamorats, i segueix les preocupacions de la noia al llarg de deu anys. En aquest temps es produeixen el sobtat trencament de la parella, la trobada i relació amb un arquitecte i el retrobament amb l’amor de joventut, la flama del qual mai no es va apagar.

Dotada d’un to, una lleugeresa, un sentit magistral de l’el·lipsi i un gust pel moviment físic que recorda Rohmer, Un amour de jeunesse aconsegueix transmetre la malenconia del personatge central amb una profunditat notable. No és Rohmer l’únic mestre del cinema francès de qui escoltem ressons, ja que, sobre tot en els bellíssims segments bucòlics (la casa de camp, les ban­yades al riu, les cireres arrencades de l’arbre…), els records de Renoir (Une partie de campagne) o Eustache (Mes petites amoureuses) prenen lloc a les nostres membranes receptives. N’hi ha molt, de pedigrí, molt de bouquet, en aquesta obra d’esbalaïdora senzillesa.

Després de Tout est pardonné i Le père de mes enfants, no hi ha dubte que Hansen-Løve és una de les veus més personals i sensibles del cinema actual.

Synopsis : Printemps 1999. Camille, quinze ans, et Sullivan, dix-neuf, s’aiment d’un amour passionnel, mais Sullivan partira en Amérique du Sud, tout en laissant Camille blessée et désespérée. Ils vont se retrouver quelques années plus tard, quand leur vie a pris des chemins différents.

Critique : Un amour de jeunesse est un beau film, sans être une collection de cartes postales. Un film chaleureux, mais pas doucereux. Délicat et doux, mais pas ringard. Il touche à la matière la plus délicate, le premier amour, sans forcer sur le mélodrame. Mia Hansen-Løve affirme avoir été inspirée de ses propres expériences amoureuses pour ce film, son troisième long métrage.

Avec prudence, elle évite montrer le coup de coeur des tourtereaux : le film commence avec l’héroïne, quinze ans, et son petit ami déjà amoureux, et elle suit les troubles de la jeune fille pendant dix ans. Temps pendant lequel nous suivons la soudaine rupture du couple, la rencontre et la relation avec un architecte et les retrouvailles avec son amour de jeunesse, dont la flamme ne s’est jamais éteinte.

Doté d’un ton, d’une légèreté, d’un sens magistral de l’ellipse et d’un goût pour le mou­vement physique qui rappelle Rohmer, Un amour de jeunesse exprime la mélancolie de l’héroïne avec une profondeur remarquable. Rohmer n’est pas le seul maître du cinéma français qui nous fait écho, parce que, en particulier dans ses beaux fragments bucoliques (le chalet, la baignade dans la rivière, le cerisier déraciné…), les souvenirs de Renoir (Une partie de campagne) ou d’Eustache (Mes petites amoureuses) nous retrouvons certaines sensations. Il y a du pedigree, un vrai bouquet, dans ce travail d’une simplicité étonnante.

Après Tout est pardonné et Le père de mes enfants, il ne fait aucun doute que Han­sen-Løve est l’une des voix les plus personnelles et sensibles du cinéma contemporain français.

Video : http://www.sensacine.com/peliculas/pelicula-185687/trailer-19337696/

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