Pel·lícula “Les neiges du Kilimandjaro” dijous 25 d’octubre al cinema Imperial

Les neiges du Kilimandjaro de Robert Guédiguian 

 

Dijous 25 d’octubre a les 20.00h i a les 22h30 AL CINEMA IMPERIAL (plaça Imperial, 4) – entrada lliure per els socis del CINECLUB i els Amics de l’ALLIANCE FRANÇAISE

Fitxa

Ariane Ascaride                                              Marie-Claire

Jean-Pierre Darroussin                               Michel

Gérard Meylan                                               Raoul

Marilyne Canto                                               Denise

Grégoire Leprince-Ringuet                      Christophe

Direcció                                                           Robert Guédiguian

Guió                                                                     Robert Guédiguian

Jean-Louis Milesi

Producció                                                         Malek Hamzaoui

Fotografia                                                       Pierre Milon

Muntatge                                                       Bernard Sasia

Duració                                                          107 min

Sinopsi: Encara que ha perdut la seva feina, Michel viu feliç amb Marie-Claire. S’estimen des de fa trenta anys. Els seus fills i néts els omplen. Tenen bons amics. Estan orgullosos dels seus combats sindicals i polítics. Aquesta felicitat esclatarà davant dos joves armats i emmascarats que els colpegen, els lliguen, els arrenquen les aliances, i fugen amb les seves targetes de crèdit…

Critica: Robert Guédiguian ha alternat peces mestres com À la place du coeur o Marius et Jeannette amb obres més militants a l’estil del Mon père est ingénieur. Que el seu innegable talent no s’ha vist devorat per la demagògia política resulta evident en Les neiges du Kilimandjaro. Estrany títol, en aparença, per a una pel·lícula sorgida del poema La gent pobra, original de Victor Hugo. Sí, el mateix que en Els miserables va escriure: “El treball no pot ser una llei sense ser un dret”.

La millor basa del film es troba en la parella protagonista, Ariane Ascaride (com­panya de Guédiguian en la vida real) i Jean-Pierre Darroussin, dos noms units des de sempre a la filmografia del cineasta marsellès. Tots dos aporten una fascinant convicció als personatges d’aquesta dona forta amb aparença feble i d’aquest home per a qui el treball i el combat polític solidari han suposat l’eix de la seva vida. Els rostres i mirades de Darroussin i Ascaride eviten que un guió de vegades excessiu en els seus salts de la comèdia al drama social, es torni inversemblant. Però tampoc cal restar-li mèrits a Guédiguian, novament en estat de gràcia, que aconsegueix emo­cionar i divertir als qui contemplen aquesta història sobre un fet molt actual en una Europa devorada per la recessió econòmica. Despertar d’un llarg i enganyós somni. El d’una classe treballadora que creia haver ascendit en el status social i contem­pla, novament, la seva condició d’eterna perdedora. Una pel·lícula exemplar per a aquests temps d’engany permanent.

Synopsis : Bien qu’ayant perdu son travail, Michel vit heureux avec Marie-Claire. Ces deux-là s’aiment depuis trente ans. Leurs enfants et leurs petits-enfants les comblent. Ils ont des amis très proches. Ils sont fiers de leurs combats syndicaux et politiques. Ce bonheur va voler en éclats devant deux jeunes hommes armés et masqués qui les frappent, les attachent, leur arrachent leurs alliances, et s’enfuient avec leurs cartes de crédit…

Critique : Robert Guédiguian a alterné des chefs-d’œuvre tels que À la place du cœur ou Marius et Jeannette avec des films plus militants dans le style de Mon père est ingénieur. Que son indéniable talent n’a pas été dévoré par la démagogie politique est évident dans Les Neiges du Kilimandjaro. Titre étrange, apparemment, pour un film qui s’inspire du poème Les gens pauvres de Victor Hugo. Oui, le même qui dans Les Misérables a écrit: « Le travail ne peut pas être une loi sans être un droit ».

Le meilleur du film est basé sur les deux personnages principaux, Ariane Ascaride (compagne de Guédiguian dans la vie) et Jean-Pierre Darroussin, deux noms à jamais liés à la filmographie du réalisateur marseillais. Tous deux apportent une vérité convaincante aux personnages de cette femme forte, et faible en apparence et de cet homme pour qui le travail et la lutte politique ont toujours représenté l’axe essentiel de sa vie. Les visages et les regards de Darroussin et d’Ascaride empêchent que le scénario parfois excessif dans ses alternances entre la comédie et le drame social, devienne invraisemblable. Mais il ne faut pas enlever de mérite à Guédiguian à nouveau en état de grâce, qui parvient à émouvoir et amuser ceux qui contemplent cette histoire très actuelle dans une Europe dévoré par la crise économique. Se réveiller d’un long et trompeur sommeil. Le réveil d’une classe ouvrière qui a cru s’être élevé dans la hiérarchie sociale et regarde, encore une fois, sa condition d’éternel perdant. Un film exemplaire par ces temps de désillusion permanente.

Video : http://www.sensacine.com/peliculas/pelicula-179073/trailer-19325696/

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